Головна » 2015 » Червень » 20 » ПРОЩА В КОХАВИНО (ГНІЗДИЧІВ)
21:20
ПРОЩА В КОХАВИНО (ГНІЗДИЧІВ)

Сьогодні від нашого храму відбулася проща в Кохавино (смт. Гніздичів) до монастиря св. Герарда.

В Україні є багато церков, чудотворних чи відпустових місць, посвячених Пречистій Діві Марії. До них люди ходять прощею з далеких сторін, щоб у стіп Матері Божої просити розради й помочі в життєвих журбах і нещастях. Відпустові місця - це Небесні Криниці у яких можна зачерпнути живу воду Божої благодаті.

Про одну таку Небесну Криницю Божих ласк, дарованих за посередництвом Матері Божої, сьогодні в Україні майже невідомо, хоча в недалекому минулому біля неї юрбилися тисячі паломників, щоби зачерпнути благодатної води на чудотворному місці в Кохавино. За радянської влади це невеличке село у Жидачівському районі Львівської області приєднане до сусіднього села Гніздичів. У той спосіб комуністична влада хотіла цілковито знищити славу Матері Божої, прославленої в Кохавинській чудотворній іконі.

Історія Кохавини розпочинається від появи у ХVІІ ст. чудотворної ікони. У парафіяльному щоденнику Кохавинської церкви з 1927-1931 років на 1-2 сторінці читаємо наступне: “Ця ікона намальована на дубовій дошці, гарно обробленій, один лікоть ширини та один і три четвертих ліктя довжини (56/82 см). На іконі зображена Пречиста Діва Марія, яка тримає на лівій руці Дитятко Ісуса, внизу напис латинською мовою “O MATER DEI ELECTA ESTO NOBIS VIA RECTA” (“О Мати Божа, вибрана, Ти є нашою прямою дорогою <до Бога> ”). Ікона від прадавніх часів знаходилася при дорозі, яка проходила з м. Жидачева до м. Руди, на старому дуплавому дубі в кохавинському лісочку, біля заїзду. Ця гарна ікона, як також чудове місце, привертали увагу подорожуючих та навколишніх мешканців; хто тільки проходив повз це місце, зупиняючись, заносив молитву чи коротке побожне зітхання, прославляючи Царицю Неба, дивлячись на Її образ та просячи Її заступництва на дальшу подорож. І Господь Бог за молитвами Пресвятої Богородиці не одного подорожнього на цьому місці вислуховував і в труднощах потішав. На жаль, невідомо, хто намалював ікону і встановив її на тому місці”.

 

Офіційного розголосу ікона отримала в 1646 р. разом з чудом, яке сталося з дідичкою Руди Анною Воянковською. Згідно усної традиції, яка у ХVІІІ столітті була задокументована, її коні клякнули і не рухались вперед, поки вона не вийшла з карети помолитись. У 1650 році ікона вже славилася чудотворною силою і була перенесена з дуба процесією до парафіяльної церкви в містечку Руда. У 1680 році київська воєводина Тереза Виговська побудувала у кохавинському лісі дерев'яну каплицю, куди, за наказом Львівського архиєпископа Констанція Липського, перенесено ікону. На урочистість перенесення прибули дуже багато паломників. Відтоді це місце стає центром для безперервного паломництва вірних. Деякі паломники оселюються біля каплиці назавжди, провадячи пустельницьке життя, посвячуючись молитві, яка від цього часу стає неустанним прославленням Бога і Матері Божої на цьому місці.

Розголос про чудодійну силу ікони рознісся по всій околиці. Господь Бог за посередництвом Матері Божої вислуховує молитви тих, хто з вірою просить у своїх потребах, діються навіть чудесні оздоровлення. У 1740 році прибуває церковна комісія, яка зібрала від людей, присягнувших на Біблії, свідчення про чуда. Власник м. Руди Костянтин Виговський у 1748 році починає будувати нову дерев'яну церкву, щоби в ній помістити ікону Кохавинської Матері Божої. 12 травня 1755 року Львівський архиєпископ Вижицький висилає знову церковну комісію до Кохавини для докладного вивчення справи, пов'язаної з визнанням чудотворності ікони. Опитавши свідків, вони склали під присягою визнання про історію ікони та про надприродні чуда й ласки, отримані за посередництвом Кохавинської Матері Божої. На підставі всіх свідчень і заключних актів архиєпископ проголошує 26 травня 1755 року ікону Матері Божої Кохавинської чудотворною. 

22 червня 1755 року, у перший день Зелених Свят за українським календарем, Львівський архиєпископ Вижицький особисто приїхав на перенесення чудотворної ікони з каплиці до новозбудованої церкви. Обряд перенесення відбувся урочисто з участю католиків трьох обрядів: латинського, візантійського і вірменського. Урочисту Архиєрейську Літургію у візантійському обряді відслужив єпископ Львівський Лев Шептицький (пізніше митрополит), приїхавши спеціально зі Львова разом зі своїм хором. З ним співслужив о. Каспрович, апостольський Протонотарій і адміністратор Львівської вірменської архикатедри.

Від кінця ХVІІІ ст. до середини ХІХ ст. культ Кохавинської Матері Божої занепав. Але після періоду застою первісна слава цієї чудотворної ікони Матері Божої та місця відроджується знову. Із-за чисельності паломників, які не вміщалися у дерев'яній церкві, вирішено будувати велику кам'яну церкву. 7 червня 1868 р. був посвячений наріжний камінь під будову нової церкви романського стилю. Її будова просувалася з великими труднощами і закінчилася щойно у 1894 році.

30 серпня 1894 року відбулося посвячення нової церкви, а 1 вересня - урочисте перенесення до неї чудотворного образу Матері Божої. Прибувають численні паломництва українців, поляків і вірменів. У переддень свята на чування прибуло біля 30 тис. паломників з околиць від Ходорова аж до гір з-під угорського кордону. У сам день перенесення чудотворного образу брало участь біля 30-ти тисяч паломників. 8 вересня 1896 року відбулись святкування 250-ліття об'явлення чудотворного образу. Ось висвітлення тих подій у “Церковній Газеті” за 20 вересня 1894 року: “Кохавина у надзвичайній пошані людей всіх трьох обрядів. Українців сходиться до неї найбільше, навіть більше від латиників, бувають дні в році, коли прибувають також вірмени... Це одне з тих місць, в якому виявляється єдність віри і Церкви, незважаючи на різницю в обрядах”. З часопису “Приятель Слуг” за 28 січня 1906 р. читаємо наступне: “Кохавина у надзвичайній пошані навколишніх людей, переважно в українців, а навіть і у вірмен, хоч вони далеко заселені; українців сюди прибуває навіть більше від поляків... Як то гарно, що у стіп Матері Божої і для Її пошани люди однієї віри і однієї (Христової) Церкви, хоч різних обрядів, єднаються”. Ось так пишуть польські засоби масової інформації. Ці коротенькі вислови з мас-медіа для кращого їх зрозуміння потрібно зіставити разом з політичними і національними протистояннями, які відбувалися на Галицьких землях між українським і польським народами. Насувається відповідь, що Мати Божа, яка прославилася чудесами в Кохавині, хотіла примирити ці два народи і, можливо, для цієї землі не потрібно було проливати стільки крові. Можливо, світ мав можливість уникнути Першої світової війни. Бо війна – це наслідок людських гріхів. Можливо, це могло бути ще одним чудом, яке Пречиста Діва Марія хотіла вчинити на чудотворному місці. Але гордість людська не зрозуміла уроку з Небес.

 

За старанням о. Яна Тшопінського на місці об'явлення чудотворного образу у 1901-1902 роках, де стояла стара струхлявіла дерев'яна каплиця, яку не можна вже було відреставрувати, побудовано нову, муровану, у готичному стилі. У цьому часі також розширили кам'яну церкву, святилище видовжується на 13 метрів, як також добудовуються бічні абсиди - церква набрала форму хреста.
         Найбільшою подією була коронація ікони в серпні 1912 року, на свято Успіння Пресвятої Богородиці, папськими золотими коронами. Сталося це завдяки великій Маріїній славі в Кохавино. На день коронації прибуло найбільше паломників за всю історію цього чудотворного місця. Тільки поїздами приїхало 180 тисяч, не рахуючи піших прочан, подорожуючих каретами чи возами. Сто тисяч прийняло Святе Причастя.
         Перед Другою світовою війною від 1931 р. чудотворним місцем опікувалися єзуїти, які, втікаючи від радянських військ, залишили Кохавино і забрали з собою чудотворну ікону до Польщі, до міста Глівіци, де вона знаходиться до сьогодні.

З приходом радянської влади чудотворне місце в Кохавино припинило своє існування. Безбожна більшовицька влада з церкви і каплиці зірвала хрести. Пізніше церкву перетворили на льоносховище, а в будівлях монастиря помістили школу-інтернат для розумово відсталих дітей. Для того, щоб затерти сліди чудотворного місця та викинути його з пам'яті народу і з позначення на мапі, уряд вирішив приєднати с. Кохавино до с. Гніздичів, і відтоді історична назва “Кохавино” перестала існувати.

З виходом УГКЦ з підпілля новими господарями Кохавинської святині стали редемптористи, а церква отримала нове ім'я на честь Покрови Пресвятої Богородиці. Монастир св. Герарда в Кохавино має статус новіціятського дому Львівської провінції Згромадження редемптористів, в якому під покровом Богородиці виховується нове покоління молодих редемптористів-місіонерів.
         Добрим порадником для відновлення чудотворного місця став о. Василь Сенів, тодішній парох с. Антонівка, який не раз проїжджав біля величавої святині, що стояла, ніби людська душа, зруйнована більшовицькою ненавистю, і не було кому надати їй живого духу. Боже Провидіння послало йому відповідних осіб, він запропонував редемптористам - о. Петрові Мірчуку та о. Миколі Костюку, які на той час обслуговували церкву Успіння Пресвятої Богородиці у м. Стрию (сьогодні кафедральний храм Стрийської Єпархії) та декілька навколишніх сіл Стрийщини - взятися за відновлення Святині. За порадою і дозволом протоігумена редемптористів о. Ігоря Возняка отці приступили до полагодження справи з урядом про передання на той час “складу льоносховища” під використання для релігійних потреб греко-католицьких вірних. Владні структури поставилися доброзичливо до вирішення цього питання. Святиня знаходилася у жахливому стані. Всі вікна були забиті дошками, дах був увесь дірявий, всюди текло, стіни понамокали, із-за чого тинькування відпадало, усередині зробилися тріщини, стіни були чорні від прилиплої до них пилюки і бруду. Із-за невідповідного використовування приміщення Святині та не установленого відводу води навколо неї від основної конструкції храму почалась відколюватися вежа.

Роботи було дуже багато, отці разом з парафіянами із м. Стрия та с. Більча, а пізніше ще декількох місцевих добродіїв, розпочали очищувати храм. Поступово чудотворне місце відновлюється: за останні роки відремонтовано каплицю на чудотворному місці, розчищено криницю, яка була закидана гранатами і засипана землею, перекрито дах церкви. Дуже важлива подія сталася у ювілейному - 2000 році. 30 травня колишні мешканці Кохавино привезли з Польщі точну копію ікони Матері Божої Кохавинської.
         Кожного року сюди організовуються прощі з Жидачева, зі Стрия. Часто люди приїжджають також невеликими групами, сім'ями на протязі цілого року. Головний відпуст в Кохавино припадає 14 жовтня на свято Покрови Пресвятої Богородиці, на який всіх сердечно запрошуємо.

Настоятелі монастиря св. Герарда:

Мицак Володимир 1991 – 28 червня 2002

Бубній Михайло 28 червня 2002 – 7 червня 2005

Гнатишак Микола 7 червня 2005 – 1 червня 2008

Олещук Віталій 1 червня 2008 – 11 квітня 2010

Лоза Петро 11 квітня 2010 – 1 квітня 2014

Груца Володимир 1 квітня 2014 – 19 лютого 2015

Стельмах Ігор 19 лютого 2015

 

 

Молитва до Кохавинської Богородиці

Найсвятіша і Найдосконаліша Мати Божа і Мати наша царююча в прекрасному чудотворному Кохавин-ському образі. Керуй моїм життям, хорони мене, допомагай мені щоб я, як твоя дитина, жив(ла) в святості, а в потребі моїй, особливо в тій з якою приступаю до Тебе(...висловити своє намірення) вислухай і рятуй мене. Покажи мені, що ти є моєю матір’ю. О ласкава, о солодка, о милосердна Діво Маріє.


Богородице Діво (3 рази).


Пречудна Кохавинська Мати! Скількох ти вже потішила, скільки сліз витерла тим, які перед образом шукали потіхи і знайшли її! Отож і я приходжу зі своєю просьбою...(намірення). Потіш мене, вислухай і порятуй. Ти – як Богородиця все можеш, а мені так на тому залежить! Якщо потішиш мене ласкою...(намірення) ще більше зобов’яжеш мене до себе. Надіюся на Тебе Мати Ласкава, що мене не опустиш.

 
Богородице Діво (3 рази).


До Тебе о Мати моя в чудотворному Кохавинському образі звертаюся з тим всім, що мені докучає, в моїх браках так духовних як і дочасних. Допоможи, порятуй і потіш мене особливо в тій моїй так важній справі...(намірення). Покровителько вірних. Окажи мені Твою поміч тепер і завжди скільки до Тебе буду звертатися і просити Тебе. Амінь.


Богородице Діво (3 рази).


Маріє! В чудотворному Кохавинському образі Мати наша. У Твоїх стіп із серцем сокрушеним і смиренним складаю свої провини. Випроси для мене у Свого Сина милосердя і прощення. Обіцяю вірно служити нашому Богові і Тобі. В замін, найдорожча Мати, випроси мені, помимо моєї невдячності ту ласку...(намірення) про яку прошу. Амінь.


Богородице Діво (3 рази).


Найсвятіша Володарко світу, в чудотворному, твоєму Кохавинському образі! Знаєш, що моє вічне щастя залежить від доброї моєї смерті. З огляду на терпіння і смерть Ісуса Сина Твого і твою благословенну смерть виєднай мені добру і щасливу смерть і запровадь мою душу до благословенної країни неба в якій за все, а особливо за ту ласку...(намірення) про котру щиро благаю якщо її отримаю то через цілу вічність дякуватиму Тобі, хвалитиму і любитиму Тебе. Амінь.


Богородице Діво (3 рази).


Наймиліша в чудотворному образі Кохавинська Мати! Ти найбільша по Бозі наша потіха. Зближаюся до Тебе з надією, як дитя до найкращої матері. Припадаю невдячний в покорі до стіп Твоїх та прошу і благаю - виєднай у Сина Твого милосердя для мене грішного(ї), потіш у смутку і терпіннях моїх, вислухай тої покірної моєї просьби в так важній для мене справі...(намірення). Скільки чудес зробила Ти на цьому місці, Тобою вибраному, скільки нещасливих хворих вилікувалось, лікарко Ти Божа. Скільки плачучим витерла Ти сльози і влила у їх зболілі серця бальзам потіхи. Утішителько світу, через те і я маю надію, що не опустиш мене в цьому терпінні моєму, але вислухаєш як Мати милосердна, потіха скривджених, прибіжище грішників, і приймеш мене під свою могутню святу опіку тепер і в годині моєї смерті . Амінь.


Богородице Діво (3 рази).

Категорія: Архів новин | Переглядів: 1233 | Додав: редколегія | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: